reklama

Eucharistia je pre vyvolených????

Občas mi to napadne, keď rozprávam so svojimi známymi. Vedia že si zbabrali život, že posekali niekoľko vzťahov, že rozbúrali a zničili to, čo bolo čisté a jemné... A akosi cítia, že je tu trest... Napriek tomu máme niečo spoločné. Je to súcit...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)
Obrázok blogu
(zdroj: zdroj: internet)

Obaja moji známi vedia, že nemôžu pristupovať k Eucharistii. Napriek tomu, každú nedeľu chodia do kostola a zúčastňujú sa na svätej omši. Modlia sa. A prosia Boha, aby im žehnal... v nádeji, že ich nezatratí...  

Raz za mesiac zatelefonujú aj mne. Rozprávajú... O živote... O problémoch i o radosti... A sami si priznajú, že cítia prázdno... sú hladní. Vedia, že „to“ čo žijú, ich nenaplní na 100%, že sú iní... a príjmu aj to, keď im poviem: „Zlatí moji, ale vy viete, že takto sa to robiť nemá...“  

Pred chvíľou sme sa spolu rozprávali... Boli v kostole, vo štvrtok piatok, v sobotu i v nedeľu... ale neboli šťastní. Aj oni sa túžili zapojiť medzi tých, ktorí prijímali Eucharistiu... Aj oni túžili počuť, že Ježiš im odpúšťa hriechy, že... budú spasení.  

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Chcela som ich potešiť a tak som im navrhla aby prijímali duchovne. Ako to je? Jednoducho. Stačí poprosiť Ježiša, aby prišiel, aby daroval tie milosti, ktoré dáva iným, keď prichádzajú „fyzicky“ na sväté prijímanie...

Nasledovala však otázka: „A ty si myslíš, že nám Ježiš dá to o čo ho prosíme, aj takto, keď ho nedostaneme na jazyk.“  

Moja odpoveď znela možno trúfalo, ale stojím si za ňou: „Keď Ježiš vidí vašu bolesť a keď vidí vašu túžbu naozaj ho prijať ako živého Boha, tak nepochybujem o tom, že vás požehná rovnako ako ostatných...“ Telefonát sa skončil...  

Ale nie prúd mojich myšlienok. Moji známi túžia po Ježišovi, túžia po ňom a prosia ho, aby im pomohol znova zbudovať alebo aspoň prijať to, čo oni vo svojej pýche zničili a rozbúrali... Túžia sa vrátiť domov – k Bohu a hľadajú všetky možné cesty... A ja verím, že Boh ich čaká s otvorenou náručou a že im čoskoro bude ukazovať chodník, po ktorom majú kráčať...  

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Milí moji známi, vaše utrpenie a vaša túžba, vás možno približuje k Bohu ešte viac, ako tých, ktorí Eucharistiu prijímajú len preto, že „sa to na Vianoce a Veľkú Noc má“.  

Marcela Bagínová

Marcela Bagínová

Bloger 
  • Počet článkov:  262
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pozerám.... vidím.... píšem....Viem, že sa dotýkam ľudských bytí....a tak posúvam seba aj iných vpred...som SpiSoVateľKA Zoznam autorových rubrík:  PredškoláciAch jajZ môjho peraA zázraky sa dejúAdamovinyniečo pre zmysel životaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu