reklama

Pravý darček na Vianoce

Doteraz som nepísala o knihách, ale o ľuďoch. No dnes chcem napísať o jednej, ktorá vstúpila do môjho života a v posledné dni zanechala vo mne akúsi nezmazateľnú stopu. Asi preto, že je „moja".

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Obrázok blogu

Začalo sa to na Silvestra a brala som to, ako „originálny silvestrovský žartík", za ktorým stál pán spisovateľ Dano Hevier. Jednoducho sme sa stretli na „facebooku" a začali sme rozprávať o mojich blogoch. A on vtedy prorocky a provokatérsky vyhlásil, že do roka bude z jedného príbehu kniha. Neverila som mu ani slovo. A vôbec mi nebolo jasné, ako sa môže z článku, ktorý je napísaný na 25 riadkov papiera formátu A4 stať kniha. No jeho „Skús to." - ma vyprovokovalo, „skúsiť to" a v duchu som čakala na výsledok „typu"- „Je to hlúposť. Hovorila som ti, že sa to nedá."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

No všetko bolo akosi inak. Písala som prvý deň, potom druhý a tretí...až zrazu som mala dokument značky doc. na 30 strán A4. A s prekvapením som skonštatovala: „To sa dá."

O niekoľko mesiacov vošiel do môjho života celkom spontánne vydavateľ. Vraj či nemám niečo, o čo by som sa mohla podeliť. Ponúkala som mu všeličo, ale on tvrdil, že to nie je to pravé „orechové". A tak som vyložila mojich „neuveriteľných" 30 strán....

Dnes je z toho kniha s názvom „Aké darčeky nosí Ježiško" a pripomína nám, že Vianoce neprichádzajú hneď po sviatku všetkých svätých, alebo ako nám to dnešná kultúra servíruje : „Halloven".

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hovorí o deťoch v obyčajných rodinách. O Terezke, ktorá má ocka alkoholika a bojí sa, že od nich odíde. O jej mame, ktorá sa snaží držať za každú cenu rodinu po hromade. Stretneme sa v nej s Jakubom, ktorý býva iba s mamou a vie že to nie je ideálne, ale i so starou mamou, ktorá má na deti čas a pomáha im v boji o srdcia ich rodičov. Pripomína, že Ježiš na Vianoce priniesol lásku a nie darčeky. Spolu s deťmi pripravuje adventný veniec, rozpráva o jeho symboloch a i o tom, prečo potrebujeme svetlo na cestu k Vianociam.

Spoločne si pripravuje adventný kalendár. Na povale nachádzajú 24 anjelov, a každému zverujú úlohu. Jedného posielajú k novinárom, druhého do bane, do nemocnice, k šoférom, k obchodníkom, ale nezabúdajú na rodiny.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Deti túžia po láske svojich rodičov a Terezka si „rodinného anjela" berie i k štedrovečernému stolu. Zo začiatku sa zdá, že Ježiš naozaj priniesol do ich rodiny lásku. Ocko sa snaží byť dobrým a milým. Neskoro večer však prichádza ku nim jeho kamarát Ivan a spoločne oslavujú Vianoce alkoholom. Po jeho odchode nasleduje hádka. Terezka sa prebudí a zľakne sa. Vidí, že Ježiško nechal darčeky, ale vzal si lásku. V treskúcej zime, iba v pyžame a v papučkách uteká k babičke.

Otec to zistí až ráno, a s hrôzou a bolesťou v srdci - pretože až teraz si uvedomil, ako veľmi ľúbi svoje dieťa, ju uteká hľadať a modlí sa, aby to dobre dopadlo. Keď ho zbadá babka Margita prichádza k nemu a hovorí mu o všetkom, čo sa v noci stalo i o tom, ako sa Terezka bojí, že od nich odíde... Otec sa mení. Uvedomuje si hodnotu rodiny i lásky, ktorú má v nej.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Terezka dostáva od Jakuba anjelskú medailu, za to, že hrdinsky bojovala o lásku svojho otca. A obaja dostávajú od babičky anjelov, lebo iba oni vedia nájsť tie pravé dvere do srdca človeka.

Kniha je určená pre všetky generácie, okrem toho, že pomenúva pocity detí, ukazuje na silu lásky a vernosti poslaniu človeka. Dáva zmysel životu starým rodičom, ktorí často nemôžu vyriešiť rodinné krízy svojich detí, ale za to môžu vstúpiť do života svojich vnúčat a stať sa pre nich istotou v detskej neistote.

Poukazuje na význam tradície a na potrebu morálnych hodnôt a v živote, ako je láska bez podmienok, priklincovaná vernosťou.

Viac sa o nej môžete dozvedieť na stretnutí, ktoré bude 23. 11 o 18.00 hod. v Bratislave v predajni: „U kapucínov".... Inak teším sa na stretnutie s vami

Marcela Bagínová

Marcela Bagínová

Bloger 
  • Počet článkov:  262
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pozerám.... vidím.... píšem....Viem, že sa dotýkam ľudských bytí....a tak posúvam seba aj iných vpred...som SpiSoVateľKA Zoznam autorových rubrík:  PredškoláciAch jajZ môjho peraA zázraky sa dejúAdamovinyniečo pre zmysel životaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu