reklama

Sľub ako univerzálna strava

„Sľubujem, spravím, pomôžem.... samozrejme, bez problémov... “ – počúvame z každého kúta...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)

Aj dnes som si vypočula nejeden sľub.

Stretla som dievčatko Maťku - z detského domova.

Poznáme sa a poznám aj jej rodinku.   

Keď mala dva roky, vzali ju jej matke (otec je neznámy), pretože pre alkohol, krádeže a rôzne iné väčšie či menšie delikty sa nemohla postarať o svoje dieťa. 

Na otázku : „Ako sa máš?“ – nasledovala nadšená Maťkina odpoveď : 

„Vieš, cez Vianoce som bola doma... pri mamke a povedala, že ona po mňa príde. Hneď vo februári... A ja už nebudem bývať v Domove.... “  

Snažila som sa jej vysvetliť, že to nebude pre maminu až také ľahké prísť, pretože nemajú domček a najskôr sa musí prestať kamarátiť s alkoholom...  

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Okrem toho by mamina nemala brať cudzie veci (teda kradnúť) a ešte musí byť istý čas v jednom dome (nápravno-výchovný ústav – alebo väznica)....  

Malá sa však nedala. „Moja mamka mi to povedala a ona po mňa príde....“  

Nechcela som jej povedať, že to nie je možné. Že mamina klamala....  

Cestou domov som sa pýtala sama seba: Oplatí sa niečo sľubovať, za cenu toho, že niekoho potešíme, keď vopred vieme, že sa nám to nepodarí splniť...? 

Sľuby sú naozaj univerzálna strava....  

Nakŕmime nimi deti, dospelákov...

A prijímame ich od priateľov, rodiny, politikov, či kolegov.... 

Sú „našim každodenným chlebom...“ 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Len škoda, že nás nenasýtia.... 

Prinesú do nášho života prievan sklamania a nedôvery.... 

Myslím na malú Maťku. Mamka vo februári nepríde. Jej radosť sa skončí... A ona?

Do svojho, bez tak už doráňaného vnútra si zapíše ďalší bod:

„Klame... budem si dávať pozor a neuverím všetkému, čo povie...“ 

Nesľubujme, len preto, aby iní mali radosť...

A ak niečo sľúbime, skúsme to za každú cenu splniť.... 

Marcela Bagínová

Marcela Bagínová

Bloger 
  • Počet článkov:  262
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pozerám.... vidím.... píšem....Viem, že sa dotýkam ľudských bytí....a tak posúvam seba aj iných vpred...som SpiSoVateľKA Zoznam autorových rubrík:  PredškoláciAch jajZ môjho peraA zázraky sa dejúAdamovinyniečo pre zmysel životaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu